Tietoa meistä

Näin teet ostoksia

Tästä löydät lyhyen kuvauksen siitä, miten teet ostoksia verkkokaupassamme.

Mikäli kaipaat lisätietoa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme
asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi tai puhelimitse (06)3122 536 tai (06)3122 508


1. Tuotteen valinta

Normaalituote, varasto- tai tehdastoimitus

Valitse haluamasi tuote. Jos tuotteesta on saatavilla useita kokoja tai värejä, valitse haluamasi koko ja väri. Ilmoita sitten haluamasi kappalemäärä. Paina lopuksi ”Lisää ostoskoriin”. Jos haluat ostaa lisää tuotteita, tee kohdan 1 toimenpiteet uudelleen.

Mittatilauksena valmistettava tuote

Valitse haluamastasi tuote. Ilmoita tuoteikkunassa näkyviin kenttiin haluamasi mitat, värivaihtoehdot, lisätuotevaihtoehdot, työstöjen (reiät, kolot) koot ja paikat. Seuraa huolellisesti tuoteikkunan ohjeistusta sekä tutustu tuotekohtaiseen ohjeistukseen tuotteen yhteydessä tai mitoitusohjeet sivulla. Tutustu lisäksi huolellisesti tilaamasi tuotteen teknisiin tietoihin sekä asennus- ja huolto-ohjeisiin ja varmista että tuote on todella tarpeesi mukainen. Tarkista, että kaikki antamasi mitat, työstöt ja lisätuotteet ovat oikein ja toiveidesi mukaiset. Lisää tuote ostoskoriin.


2. Mene kassalle 

Kun olet lisännyt ostoskoriin kaikki tuotteet, jotka haluat ostaa, mene oikealla yläkulmassa olevaan ostoskoriisi ja klikkaa "Tilaa tuotteet".


3. Tarkista tilauksesi 

Tarkista kassalla ensin tilauksesi sisältö. Tässä vaiheessa voit vielä lisätä tai poistaa tuotteita tilauksestasi (kappalemäärää muuttamalla). Kun kaikki täsmää, siirry seuraavaan vaiheeseen.

4. Valitse toimitustapa 

Kassamme tarjoaa sinulle tilaamillesi tuotteille soveltuvia toimitustapoja. Valitse sinulle sopivin. Lisätietoa toimitustavoista ja -maksuista löydät sivulta toimitustavat.


5. Anna mahdollinen alennuskoodi 

Jos olet saanut alennuskoodin verkkokauppaamme, täytä sen tiedot kohdassa Onko sinulla alennukseen oikeuttava koodi. Voit käyttää vain yhden alennuskoodin ostoskertaa kohden.


6. Anna omat tietosi

Täydennä yhteystietosi. Täytä aina myös sähköpostiosoitteesi sekä puhelinnumerosi. Nämä yhteystiedot ovat välttämättömiä sekä meidän ja sinun väliseen yhteydenpitoon tilauksen käsittelyn aikana että kuljetusyhtiön ilmoittamiseen tilauksesi saapumisesta kotipaikkakunnallesi.


7. Valitse maksutapa

Klarna Checkout tarjoaa sinulle viisi eri maksutapaa:
  • verkkopankkimaksu
  • luottokorttimaksu Visa ja Mastercard
  • pankkikorttimaksu Debit- ja Visa Electron -korteilla
  • lasku (Klarna)
  • osamaksu (Klarna-tili)

Klarna Checkout -palvelun käyttöehdot

8. Vahvista ostosi

Vahvista ostosi klikkaamalla "Osta". Jos maksat ostoksesi verkkopankissa, ohjaa järjestelmä sinut valitsemaan oikean pankin ja kirjautumaan sisään maksamaan ostoksesi. Jos maksat luottokortilla, syötä kortin tiedot.


9. Kiitos ostoksestasi

Saat nyt tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli olet tilannut mittatilauksena valmistettavia tuotteita, joissa on aukkoja tai muita erikoistyöstöjä, toimitamme viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä sähköpostiisi automaattisen tilausvahvistuksen lisäksi toisen kuvallisen tilausvahvistuksen mittoineen pdf-muodossa. Tarvitset tiedoston avaamiseen acrobat reader-ohjelman. Näin vielä varmistamme, että tilaamasi lasit ovat varmasti mitoitukseltaan oikein. Seuraathan sähköpostiasi ja tarkistat toimittamamme kuvallisen tilauksvahvistuksen.
Sinulla on kaksi (2) päivää aikaa reagoida vahvistusviestiimme ja korjata mahdolliset virheet ilmoittamalla meille asiasta sähköpostitse. Mikäli mitat ovat oikein, sinun ei välttämättä tarvitse tehdä mitään, vaan lasisi siirtyvät automaattisesti tuotantoon 2 päivän kuluttua kuvallisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Tämän jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa tai peruuttaa. Mikäli toteat mittojen olevan oikein ja haluat nopeuttaa tilauksesi siirtymistä tuotantoon, voit toki ilmoittaa meille tarkistaneesi mitat ja todenneesi ne oikeellisiksi.
Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty, saat vielä uuden viestin.


10. Toimitus

Kun tilauksesi on toimitettu, on se noudettavissa 2-4 arkipäivän kuluttua lähimmästä noutopisteestäsi tai mikäli olet valinnut rahtikuljetuksen, saapuu tilauksesi sinulle yleensä 2 arkipäivän kuluessa tilauksesi toimituksesta. Muista olla puhelimen tavoitettavissa mahdollisina jakelupäivinä.


11. Palautukset & peruutukset

Tarkista ensin onko tilaamallasi tuotteella palautusoikeutta. Pääsääntöisesti mittatilauksesta valmistetulla, työstetyllä tai sinulle erityisesti tehdastilatulla tuotteella ei ole palautusoikeutta. Mikäli huomaat virheen tekemässäsi mittatilaustuotteessa, ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli emme ole vielä ehtineet aloittaa tuotteen valmistusta, on muutosten tekeminen yleensä vielä mahdollista. 

Ainoastaan varastotuotteillamme on 14 päivän lakisääteinen palautusoikeus. Mikäli tilaamallasi tuotteella on palautusoikeus, ota sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi. Myymme hyvin helposti särkyviä ja vaikeasti kuljetettavia tuotteita, jonka vuoksi jokaisen palautettavan tuotteen palautustavan vahvistaa aina ensin asiakaspalvelumme. Emme vastaanota palautuksena tuotteita, joista ei ole ennen palautusta oltu yhteydessä asiakaspalveluumme.

Palautamme suorituksen tilauksen palautettavista tuotteista samalla maksutavalla, jolla olet maksanut alkuperäisen ostoksesi. Voit myös palauttaa ostoksesi myymäläämme. Mikäli palautat tuotteen tai vaihdat sen toiseen tuotteeseen myymälässämme, tulee verkkokaupan alkuperäinen lähetysluettelo/verkkokaupasta lähetyksen mukana saamasi kuitti näyttää myymälässä. Maksu palautetaan sinulle käteisellä myymälässä. Mikäli olet valinnut maksutavaksi Klarna-laskun ja palautat ostoksesi myymälään, täytyy sinun palautuksesta huolimatta maksaa Klarna-lasku, sillä olet saanut palautuksen käteisellä myymälässä.

Toimituskulut palautamme niiltä osin mitä ne ylittävät palautuksesta aiheutuvat palautuskulut. Mikäli olet valinnut verkkokaupan suositteleman ja ensiksi tarjoaman kuljetuksen tilalle erikoiskuljetuksen (esim. kotiinkuljetus tai vakuutus paketille, joka ei vaadi vakuuttamista), emme huomioi näitä lisäkuluja palautussumman laskemisessa. Myöskään palautuskuluista emme huomioi asiakkaan itse valitsemia lisäpalveluita, kuten paketin kotoa noutoa tai erillistä kuljetusvakuutusta. 

Emme vastaanota tai lunasta palautuksena postiennakkolähetyksiä. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Lasipiha VP-Tekoniemi Oy, y-tunnus: 2651968-7, osoite: Meijerinkatu 5, 65100 Vaasa; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.5.2016 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältäen arvonlisäveron 24%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-30 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tilauksen vahvistamisen jälkeen. Jos kyseessä on asiakkaan toiveiden mukaan muokattu tai tuotettu mittatilausratkaisu, materiaali tai tehdastilaustuote on tilaus peruutettava kahden (2) päivän kuluessa tilauksesta. Tilauksen peruuttaminen tapahtuu lähettämällä peruutusilmoitus tilausnumeroineen Lasipiha VP-Tekoniemi Oy:n sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi tai ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun puh: (06) 3122 536 tai (06) 3122 508. Asiakaspalvelu on avoinna ma-to klo 8-17 ja pe 8-15.30.

Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai tuotetuilla mittatilausratkaisuilla, materiaaleilla tai tehdastilaustuotteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta kaupan tultua voimaan. Kauppa astuu virallisesti voimaan kahden (2) päivän kuluttua tilauksen tekemisestä peruutusajan umpeuduttua.

Tuotteilla, jotka eivät ole asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja, muokattuja tai tuotettuja mittatilausratkaisuja, materiaaleja tai tehdastilaustuotteita, on 14 päivän peruutusoikeus tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruutusoikeus koskee vain standardikokoisia varastotuotteita ja palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja  hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:
Lasipiha VP-Tekoniemi Oy
Meijerinkatu 5
65100 Vaasa

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi

(06)3122 536 tai (06) 3122 508

Ma-To klo 8-17, Pe klo 8-15.30

Vastuunrajoitus

Lasipiha VP-Tekoniemi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).